Uczniowie jarosławskiego Zespołu Szkół Spożywczych, Chemicznych i Ogólnokształcących z sukcesami uczestniczyli w XXIII Małopolskim Konkursie Szkół Gastronomicznych w Krakowie.
Tegoroczna edycja konkursu, ze względu na sytuację epidemiczną związaną z COVID 19, przeprowadzona była dwuetapowo. Pierwszy etap w formie online: uczestnicy przysłali zgłoszenia i dokumentację fotograficzną swojej pracy. Następnie komisja konkursowa wyłoniła szkoły do części stacjonarnej. W sumie zakwalifikowało się 64 uczniów z 23 szkół z Polski i zagranicy. Jarosławską szkołę reprezentowali uczniowie w trzech kategoriach: kelner, kucharz i cukiernik. W kategorii „kelner” – zespół uczniów Olga Grabas i Dawid Sycz z 2 klasy Szkoły Branżowej prezentowali stół pod nazwą „Ocalić od zapomnienia”. Duet kelnerów nakrywał, omawiał menu i podawał potrawy różnymi technikami na najwyższym poziomie sztuki serwowania potraw. Para zebrała zasłużone gratulacje od jury i zdobyła pierwsze miejsce. Do konkursu zespół przygotowała Wanda Mazurek. W kategorii „kucharz” szkoła reprezentowana była przez Justynę Halejcio z klasy III Technikum żywienia i usług gastronomicznych. Uczennica wykonała zapomniane jadło kaszubskie „Okrasa z gęsiny z orkiszowym podpłomykiem z aromatem czosnku niedźwiedziego, domowymi piklami i emulsją grzybowo-sosnową” za co otrzymała wyróżnienie. Uczennicę przygotowywała Wioletta Stoch. W kategorii „cukiernik” ZSSChiO reprezentowana była przez Gabrielę Idzik z klasy III Technik technologii żywności. Uczennica sporządziła szarlotkę według przepisu prababci Stefanii, a jako zadanie obowiązkowe wykonała dekorację tortu z zastosowaniem kremu bita śmietana i sezonowych, świeżych owoców. Cukierniczy popis został nagrodzony wyróżnieniem. Uczennicę do konkursu przygotowywała Małgorzata Hopko-Pajda. Celem konkursu było: propagowanie różnorodności potraw i napojów oraz tradycji kulinarnych, dokonywanie oceny własnych umiejętności zawodowych, doskonalenie umiejętności stosowania technologii informatycznych, integracja szkół o tym samym profilu kształcenia, rozwijanie zawodowych zainteresowań uczniów, rozbudzanie pomysłowości i inicjatywy, wyrabianie poczucia estetyki i piękna, nawiązywanie współpracy ze szkołami z zagranicy.