Anna Schmidt, Wiceminister Rodziny i Polityki Społecznej, Pełnomocnik Rządu ds. Równego Traktowania oraz Poseł na Sejm RP, zwróciła się z oficjalnym pismem do Marszałka Województwa Podkarpackiego Władysława Ortyla w sprawie budowy nowego mostu na Sanie w Jarosławiu.
– To kolejna wielka inwestycja infrastrukturalna, która możliwa będzie na Podkarpaciu dzięki rządowi Prawa i Sprawiedliwości. Wykonawca prac projektowych realizuje teraz drugi etap zadania tj. wykonuje prace związane z opracowaniem projektu budowlanego poszczególnych branż oraz opracowaniem operatu wodno prawnego – mówi nasza parlamentarzystka.
Pochodząca z Jarosławia Anna Schmidt od początku swojej działalności poselskiej jest mocno zaangażowana we wszelkie projekty, inicjatywy oraz tematy dotyczące naszego regionu. Jak sama podkreśla, budowa nowego mostu na Sanie w Jarosławiu jest jednym z jej priorytetów.– To inwestycja niezwykle ważna dla mieszkańców powiatu jarosławskiego, ale także lubaczowskiego. Jest pierwszym, flagowym obiektem rządowego programu Mosty+. Jestem dumna, że dzień po ogłoszeniu tego programu przez premiera Mateusza Morawieckiego, mogliśmy przekazać mieszkańcom powiatu dobrą informację w sprawie budowy mostu. Przypomnę, że podczas uroczystego podpisania umowy z firmą projektującą most – Promost Consulting, w marcu 2020 roku, wskazano terminy zakończenia kolejnych etapów prac: wykonanie map i opracowań geologicznych – na listopad 2020 oraz wykonanie projektu budowlanego wraz z decyzją ZRID – na listopad 2021. Mieszkańcy pytają mnie o stan realizacji tej ważnej inwestycji. Chcę poinformować, że wszystko realizowane jest zgodnie z planem – tłumaczy poseł A. Schmidt. Z uwagi na ogromne zainteresowanie społeczności lokalnej, jarosławska parlamentarzystka poprosiła o zaktualizowane dane od Marszałka Województwa, czyli jednostki współfinansującej wykonanie projektu. – Marszałek Ortyl poinformował mnie, że w okresie obejmującym 2020 rok, opracowano mapę do celów projektowych, wykonano opracowania geotechniczne i geologiczne. Wykonano projekty podziału nieruchomości nabywanych pod pas drogowy nowego odcinka drogi wojewódzkiej 865, obliczenia hydrologiczno-hydrauliczne mostu na rzece San oraz trójwymiarową wizualizację komputerową wraz z animacją przejazdu nowym odcinkiem drogi. Od występujących na trasie drogi gestorów sieci uzbrojenia terenu oraz innych instytucji i jednostek uzyskano już wszystkie niezbędne warunki techniczne do projektowania i przeprowadzono uzgodnienia w tym zakresie. Ponadto opracowano też projekt konstrukcji nawierzchni jezdni nowego odcinka drogi wojewódzkiej 865, łącznic węzła drogi krajowej 94/77, ścieżek rowerowych, dodatkowych jezdni, zjazdów itp., jak również uzyskano zgodę RDOŚ do zgłoszenia prowadzenia działań w korycie rzeki San. Aktualnie realizowany jest drugi etap tej inwestycji. Mamy nadzieję, że pomimo trwającego stanu epidemii związanej z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2, wszelkie zadania będą w dalszym ciągu prowadzone zgodnie z harmonogramem. – mówi Wiceminister A. Schmidt.
Nowy most połączy drogę krajową nr 17 i autostradę A4. Wartość umowy na projektowanie to 2,5 mln zł (z czego 2 mln zł to dofinansowanie w ramach rządowego programu). Koszt budowy szacowany jest na ponad 122 mln zł. Potrzebnych będzie też prawie 6 mln zł na wykup nieruchomości (137 tys. mkw). Most ma mieć długość 624 metrów (z przęsłem nurtowym o dł. 100 m) a wraz z drogami 1150 metrów.
To druga po budowie obwodnicy potężna inwestycja infrastrukturalna rządu Prawa i Sprawiedliwości w Jarosławiu.