– Aż 10 firm złożyło oferty w ogłoszonym przez Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie przetargu na budowę drugiego mostu w Jarosławiu – informuje portal CarpatiaBiznes.pl, zauważając że w branży budowlanej nieczęsto zdarza się aż tylu chętnych.
Duże zainteresowanie może wynikać z tego, że przygotowaniem inwestycji zajął się samorząd województwa i jest już gotowy projekt, pozwolenia i wykupiony teren.
Z informacji wynika, że oferty w większości mieszczą się w zakładanym budżecie. Przetarg ma być rozstrzygnięty w miarę szybko i początkiem przyszłego roku jest szansa na podpisanie umowy z wyłonionym wykonawcą. Na realizację zadania przewidziano 32 miesiące. Sam most będzie liczył 624 metry z przęsłem nurtowym o długości 100 m. Pieniądze na nową przeprawę przez San pochodzą głównie z rządowego Programu Mosty dla Regionów. Do mostu będzie prowadziła nowa droga z Sobiecina do Muniny.
Droga wraz z mostem będzie liczyła prawie 2 km długości i będzie wyprowadzać ruch z Jarosławia w kierunku północnym. Trasa przecina obszar Natura 2000 „Rzeka San” i przebiega przez tereny zalewowe oraz nieużytki.
Początek nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 865 zlokalizowany będzie na węźle drogowym jarosławskiej obwodnicy. W tym miejscu zaplanowano budowę nowych łącznic i dwóch rond w celu zapewnienia możliwości skrętu we wszystkich kierunkach. Koniec nowego odcinka drogi liczącej około 1 300 metrów zaprojektowano w formie ronda u zbiegu z drogą powiatową w Sobiecinie. Pasy ruchu będą miały szerokość 3,5 metra. Przewidziano też ścieżki rowerowe z możliwością ruchu pieszych po obu stronach jezdni. Most ma mieć najwyższą klasę obciążenia, a koszt budowy powinien się zamknąć w kwocie 130 mln zł.
erka